カナディアンロッキーのとある田舎町に住み着いた管理人のなんてことのない日々。

2010/06123456789101112131415161718192021222324252627282930312010/08

同僚Aちゃんに付き合って、ローレンスグラッシー山のハリン・ピークに登ってきました。最高のお天気、9時40分にハイキング開始です。

Hiking with my co-worker, A-chan, to Ha-ling peak of Mt. Lawrence Grassi. Beautiful weather today, we started at 9:40.

体力不足のAちゃん、上り始めて10分後にはもう休憩。まだ体脂肪も燃え始めていないぞ!キバレ!!

A, needed more stamina, took a break time in 10 minutes. Still not burning, body fat. Cheer up! 

20100721-1.jpg
必死の形相でのぼります。

急登だけど距離の短いハリン・ピーク、Aちゃんのペースでゆっくり登っても2時間くらいで稜線まで上がれます。ここからハリン・ピークまではもうすぐ。ふと下をのぞくとどこかで見たような顔が。同じく同僚Cちゃんがソロで登っていました。なんとここまで1時間で登ってきたとか。僕らの倍のスピード・・・。合流してピークへ向かいます。

Ha-ling is steep but only short distance, so even if we go up slow pace as A-chan's, it took only 2 hours to the ridge. It's very soon to ha-ling peak from here. I saw familiar face when I looked down then. Another co-worker, C-chan was coming up alone. It's amazing that she could climb here in 1 hours. It's as about double speed as ours. We aimed to the peak together.

20100721-2.jpg
健脚Cちゃんと合流してハリン・ピークへ向かいます。

20100721-3.jpg
ハリン・ピーク登頂。向こう(おじさんの頭の上)には先週上ったEEOR。

20100721-5.jpg
キャンモアの町、今日もくっきり。

20100721-4.jpg
ハリンでポーズ!

二人ともお山からの展望に大感動です。ついでだからお隣のピーク、マイナーズ・ピークにも向かいましょう!

Great view, impressed them so much! We also went to Miners peak next to Ha-ling.

20100721-12.jpg
マイナーズ・ピークからはローレンス・グラッシー山頂が間近に迫ります。

たった一つおとなりのピークに移動しただけで、眺めも雰囲気もずいぶんとかわります。ここでランチ。ハリンとちがって人がほとんど来ないのでゆっくりできるのがこのマイナーズ・ピークのいいところ。こちらからハリンを見ていると、あれよあれよという間に人が登っていきます。

We could see big difference between views from Ha-ling and Miners peak even they were just adjacent peaks. Less people goes to Miners peak so the place is quiet. I like it. We could see a lot of people went up to Ha-ling peak from Miners peak.

僕とCちゃんは夕方から仕事のなので、今日はあまりゆっくりせずに下山。こんな良い天気なら3時間くらいお昼寝をしたいところです。

We, I and C-chan, had to go to job then descended soon after lunch. If I do have time, I would have liked to stay longer, around 2-3 hours.

20100721-6.jpg
下山開始

20100721-7.jpg
右手がさっきまでいたハ・リンピーク

マイナーズ・ピークからの下山は砂ずべりで。100m以上を一気に下れるから早い早い、それに楽しい、病み付きになります。

Descending from Miners peak, I slide down on gravel. It's so first because I could descend 100m in motion. And it's fun! sliding down!

20100721-8.jpg
ここを一気に滑り降ります。

20100721-9.jpg
100m以上直滑降、距離を稼げました。滑ったあとがくっきりと。

20100721-11.jpg
ウィンター・グリーンもいっぱい咲いていました。

仕事前のハイキング、近場でこんなところがあるのもこの町のいいところ。最高です。

We have nice place near town to hike just we can return in several hours, we can go hiking before job. So nice!

